Aquest matí la Federació Dincat, ha organitzat una roda de premsa a Girona al Col·legi de Periodistes, encapçalada per Salvi Amagat (Representant Territorial a Girona) i Rosa Cadenas (Presidenta de la Federació Dincat a Catalunya) per donar a conèixer la campanya “ Enganxa’t als drets “ que comença avui i acaba el 3 de desembre “ Dia Mundial de la discapacitat”.

Hi havia presència de famílies de persones afectades, que estan a casa perquè la Generalitat no dóna vist-i-plaus per a poder accedir a recursos d’acolliment residencial i de centres de dia. També hi havia presència d’una gran majoria d’entitats que gestionen centres i serveis per a persones amb discapacitat a la província de Girona.

Les entitats expliquen que hi ha els recursos suficients per a poder atendre totes les demandes de recursos que hi ha al territori.

Les persones amb discapacitat no volen CARITAT si no que es respectin els seus DRETS com a qualsevol ciutadà.

A Girona i per extensió a Catalunya hi ha centres amb places suficients perquè aquestes persones no s’hagin de quedar a casa però la Generalitat no dona els recursos necessaris emparant-se amb excuses que no ens valen.

Es treballarà de valent durant aquest 2014 a través d’aquesta campanya, perquè ens escoltin i s’atenguin els drets d’aquests persones que estan a casa seva i no poden accedir al recurs que necessiten per millorar la seva qualitat de vida.

Nosaltres ens enganxem a la Campanya! Tu t’hi enganxes?