El darrer cap de setmana d’abril  la Joventut Nacionalista de Catalunya (JNC) del Baix Empordà i el Ripollès ha fet entrega del Premi Compromís. Aquest premi és una iniciativa per distingir personalitats o entitats que hagin fet aportacions per al dia a dia o el desenvolupament del país en l’àmbit local i comarcal.

JNC PREMI SANT JORDI 2013

El divendres 26 d’abril, a les 22.30 h, a l’hotel Barcarola de S’agaró, el col·lectiu del Baix Empordà de la JNC va lliurar el Premi Compromís al president de la Fundació Vimar, Claudi Mató. Així, es vol posar en valor “la feina de l’entitat arreu de la comarca, per tal d’ajudar els discapacitat a tenir dret a l’habitatge, a entrar al món laboral i a gaudir del lleure”, tal i com va remarcar el cap comarcal de la JNC al Baix Empordà, Àdria Tauler. Al lliurament del Premi Compromís hi varen assistir l’alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Joan Alfons Albó; el president de la Cambra de Comerç de Sant Feliu de Guíxols, Joan Puig, i el president del Rotary Club Costa Brava Centre, Pere Servià.
D’altra banda, anteriorment a l’acte es va fer una xerrada al mateix hotel amb el Cercle Català de Negocis(CCN), on caldria detacar “la viabilitat de Catalunya com a Estat Propi dins la Unió Europea”.

El  dissabte 27, a les 18 h, a les dependències de la Unió Intersectorial Empresarial del Ripollès (UIER), el col•lectiu ripollès de la JNC va lliurar el Premi Compromís a l’expresident de l’entitat Joan Vilalta. D’aquesta manera, es vol reconèixer “l’aportació incansable d’aquesta personalitat al nostre desenvolupament econòmic i empresarial”, tal i com va destacar el cap de la JNC ripollesa, Jordi Gumí. Al lliurament del premi Compromís hi varen assistir, a més de Vilalta i Gumí, l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, i el cap local de Ripoll de Convergència Democràtica de Catalunya, Albert Clotet. Joan Vilalta va ser president de UIER des del 1984 fins al 2011, tot i així, segueix connectat amb la vida econòmica del Ripollès com a delegat territorial de la Cambra de Comerç de Girona.