DSC01214

Ens deixa la Carme Maristany i Montal -Vita- a l’edat de cent anys, el  passat dissabte 9 de març, a Palamós.

La nostra Presidenta d’Honor, i co-fundadora de la Fundació Vilagran Maristany, ens ha deixat el passat dissabte, 9 de març, després d’haver passat la frontera del segle d’edat , i haver estat homenatjada el dia del seu centenari amb la medalla d’or del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya.

Carme Maristany va néixer el 10 d’agost de 1912 a Mataró. L’any 1966 es va traslladar amb tota la seva família a Palamós, on va començar a donar classes de dibuix i pintura als nens i nenes de la vila. Posteriorment, impulsà la fundació del Cercle Artístic de Palamós i començà a realitzar les primeres exposicions.

Gran activista artística, pedagògica i social de la vila de Palamós, va engegar, l’any 1977, la Fira Nadalenca de Palamós, destinant els seus beneficis, any rera any, i fins a l’actualitat, a les persones amb discapacitat intel·lecual del Baix Empordà. Gràcies al seu infatigable esforç, es van aconseguir els cinc milions de les antigues pessetes per a constituir la nostra Fundació.

Pel seu treball social i cultural, l’any 1991 l’Ajuntament de Palamós li atorgà l’Escut d’Argent de la Vila, i el 1999, amb el suport de diverses entitats locals i comarcals, rep la Medalla d’Or de la Vila. La seva contribució social al municipi fa que l’Ajuntament de Palamós, l’any 2007, acordi atorgar el nom  de Carme Maristany i Montal -Vita- a la plaça situada entre l’Avinguda Mediterrani i la Urbanització Roca Brava, al costat de casa seva.

El 5 de març de 1999 va fundar, juntament amb Mossèn Gumersind Vilagran, la Fundació Vimar, de suport a les persones amb discapacitat del Baix Empordà. I gràcies a la seva empenta i lluita desinteressada, podem dir que existim.

Des de l’any 2009 vivia al Centre sociosanitari  Palamós Gent Gran. El seu funeral va ser ahir a l’església de Santa Maria del Mar de Palamós.

En nom de tots els que composem aquesta Fundació: Usuaris i famílies, treballadors, Patronat:

Moltes gràcies, Vita, per fer la nostra vida millor.