La Fundació Vimar va iniciar, el passat mes de gener, una col·laboració amb el Museu del Suro de Palafrugell. L’objectiu d’aquesta és que les persones usuàries del servei de “Teràpia Ocupacional de Santa Cristina” comparteixin tot un seguit d’activitats amb alumnes de primària. Els nostres protagonistes gaudeixen de l’oportunitat d’exercir el rol de “monitors” vers a l’alumnat tot explicant, en el mateix Museu, les grans qualitats i propietats del suro.

L’activitat ha estat organitzada en tres sessions, amb un grup d’alumnes cadascuna de 4t de primària de l’escola El Carrilet de Palafrugell. En primer lloc, els nostres usuaris i usuàries feien una breu explicació teòrica, i tot seguit duien a terme un taller pràctic sobre l’elaboració d’un producte de suro. Cadascú s’ha pogut endur el producte final com a detall i recordatori d’aquesta activitat conjunta tan enriquidora.

Hem viscut aquesta experiència amb gran il·lusió, i ha estat realment molt gratificant i positiva per a tots. Aquesta iniciativa ha contribuït en la seva autorealització, en la igualtat de drets i d’oportunitats, i conseqüentment en la millora de la qualitat de vida dels infants i de les persones a les quals atenem al nostre servei, fomentant les relacions interpersonals i compartint experiències enriquidores.

A continuació esmentem les opinions i sensacions dels nostres nois i noies:

• “M’ha agradat molt, ha estat una molt bona experiència! Mai havia estat amb nens, i aquesta experiència ens ha permès ensenyar tot el que fem en el centre”.
  • “Ens agradaria tornar-los a veure, i repetir l’experiència, per fer una activitat diferent i compartir altres coses”.
  • “Va ser molt bonic l’agraïment d’un dels nens, el qual se’ns va apropar per fer-nos una abraçada a cadascun de nosaltres”.

Des de la Fundació Vimar volem mostrar el nostre més sincer i especial agraïment al Museu del Suro, per  contribuir en la lluita contra els estigmes envers la discapacitat, i per vetllar per la diversitat.