Com treballem

La Fundació Vimar treballa per el benestar de les persones amb discapacitat, garantint la professionalitat del nostre equip humà, i sempre buscant l’elit en la innovació del sector.

• Metodologies Vimar

• La Fundació Vimar aposta per:

1. les noves metodologies d’atenció a les persones amb discapacitat i per la seva aplicació en la pràctica diària;
    2. l’ús de les noves tecnologies;
    3. la voluntat de garantir el gaudir de tots els drets a les persones usuàries dels nostres serveis.

D’aquesta forma de treballar se’n diu INNOVACIÓ SOCIAL.

• Suport Individualitzat Vimar

• Aquesta metodologia es caracteritza per:

1. la importància en els suports individualitzats;
    2. involucrar als usuaris tant en la planificació com en l’avaluació dels suports i dels serveis proporcionats.

Proposem l’adaptació de l’entorn a l’usuari.

• Suport Conductual Vimar

• Els components bàsics de la INNOVACIÓ SOCIAL són:

1. model de suports, es caracteritza per centrar-se en les necessitats i aspiracions de la persona oferint-li els suports que requereix;
    2. planificació centrada en la persona, aquesta metodologia implica a la persona amb discapacitat, la seva família, el personal tècnic i d’atenció directa;
    3. qualitat de vida, l’aplicació del concepte de qualitat de vida contribueix a millorar el benestar de la persona i ha de ser la base de totes les intervencions;
    4. suport conductual positiu, treballant per disminuir les conductes problemàtiques i afavorir conductes de col•laboració.

És una tasca difícil però no impossible. El nostre repte és realitzar una guia de principis, propostes i valors flexibles i adaptables per la nostra entitat.