A TOT TAP 260213

LA FUNDACIÓ VIMAR ES COMPROMET AMB EL SURO

A TRAVÉS DEL PROJECTE A TOT TAP

El projecte A tot tap, liderat per la Fundació VIMAR i vinculat amb el reciclatge de taps de suro, vol difondre i promoure els objectius i els principis de sostenibilitat, especialment l’àmbit de la gestió dels residus i la participació, entre altres objectius.

Calonge, 12 d’abril de 2013.- El dijous 11 d’abril, la Fundació VIMAR va presentar el projecte A tot tap al Silken Park Hotel de la localitat de Calonge. Es tracta d’un projecte vinculat al reciclatge de taps de suro que pretén incidir en la millora del coneixement de la gestió dels residus, la reeducació dels participants en temes de reciclatge, la cooperació i sociabilització amb persones amb risc d’exclusió social i difondre i promoure els objectius i principis de sostenibilitat, especialment de la gestió dels residus i la participació.

Els beneficis d’aquest projecte seran destinats a finançar diferents activitats de lleure pels usuaris de la Fundació VIMAR, persones amb algun tipus de discapacitat. Seran ells els qui treballaran amb els taps de suro, ja sigui en el triatge, la realització de tallers i també en la fabricació d’artesania i productes.A tot tap compta amb la col·laboració de la Unió d’Hostaleria i Turisme Costa Brava Centre i Skal Club, els quals es comprometen a fer difusió del projecte als seus associats (hotels, restaurants, associacions de tavernes, bars, comerciants…) per tal de que es vinculin amb aquest i col·laboraran també en la recollida dels taps de suro generats per aquests establiments. D’altra banda, Fruites Forpas i Gros Mercat també formen part de l’acord ja que s’estableixen com a punts de recollida d’importants agents de generació de taps de suro.

També s’ha contactat amb les administracions públiques per tal d’arribar a les escoles dels municipis i que, d’aquesta manera, nens i nenes i així, un públic particular i familiar, pugui ser partícip i reciclar els taps de suro a través de punts municipals de recollida, com poden ser ajuntaments, biblioteques o mercats municipals.

Pel que fa a les entitats sureres vinculades, trobem RETECORK, la Xarxa Europea de Territoris Surers, amb més de 60 socis d’Espanya, Portugal, Itàlia i França, i que vetlla pel desenvolupament sostenible a nivell econòmic i social dels municipis surers; l’Institut Català del Suro, institut tecnològic de referència que es dedica a la difusió i promoció del suro i fomenta la qualitat mitjançant l’activitat de recerca i desenvolupament; i CORK 2000 S.L., empresa dedicada a la fabricació de tot tipus de productes derivats del suro i diferents al tap, la qual serà l’encarregada d’absorbir els taps de suro en la seva cadena de producció.

A la presentació del projecte hi van assistir alcaldes i regidors de la zona, així com del Consell Comarcal del Baix Empordà i la Directora Territorial de Girona del Departament de Benestar Social i Família.