Serveis diürns

Els serveis d’atenció diürna a estan adreçats a persones amb diversitat funcional, destinats a oferir atenció individual i especialitzada. El seu principal objectiu és millorar la qualitat de vida tant de la família com de la persona amb dependència. Aquests serveis tenen com a finalitat fomentar al màxim el grau d’autonomia personal i social de la persona, desenvolupant tasques de la vida diària i impulsant la seva integració social.

• Serveis Diürns

• Centre d’Atenció Especialitzada (CAE) “Robert Pallí”

El CAE és un servei d’acolliment diürn que presta atenció especialitzada a persones amb greus discapacitats.
    Comptem amb set places, ubicades a les instal•lacions de la Residència Robert Pallí, de Sant Feliu de Guíxols.
    L’equip multidisciplinari treballa aspectes terapèutics i ocupacionals de la persona.
    Número de registre al Departament de Treball Afers Socials i Famílies: S07021.

• Servei Diurn Sta Cristina

• UN NOU SERVEI: Servei de Teràpia Ocupacional (STO) “Santa Cristina”

És un servei d’atenció diürna que va adreçat a aquelles persones amb discapacitat que estan en edat laboral i han acabat el període de formació corresponent, el grau de disminució de les quals és igual o superior al 65%.

El centre facilita als seus destinataris, mitjançant una atenció diürna de tipus rehabilitador integral, els serveis de teràpia ocupacional, a fi que puguin assolir, dins de les possibilitats de cada un i a través d’un programa individual de rehabilitació, la seva integració social.

Comptem amb 16 places, ubicades en un centre ubicat a Santa Cristina d’Aro. L’obertura d’aquest nou servei està prevista pel mes de setembre de 2014. Aquest nou servi diürn ha estat possible gràcies  a la col·laboració de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro i l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols.

• Serveis d'acolliment residencial

• Programa de “Suport a l’Autonomia a la Pròpia Llar”

Orientació i suport a persones amb discapacitat que viuen a casa seva.
    Aquest servei es va iniciar a la nostra entitat el mes d’octubre de 2007.
    Número de registre al Departament de Treball Afers Socials i Famílies: S06690.
    Reben 10 hores d’assistència setmanal de psicologia, treball social i treball familiar.
    Donem suport a 18 persones, repartides entre els municipis de Palamós, Palafrugell, Sant Feliu de Guíxols i Begur.

• Casals d'Estiu, Nadal i Setmana Santa Vimar

• Casal d’Estiu, Nadal i Setmana Santa per a persones amb discapacitat

Des de 2007, la Fundació Vimar dóna el servei de casal a totes aqueslles persones amb diversitat funcional que ho necessiten. Principalment a les persones usuàries de les llars de Vimar, coincidint amb els períodes de vacances dels centres ocupacionals respectius.

Actualment, els casals d’estiu, Nadal i Setmana Santa es realitzan al local “La Bòbila Nova”, de Palafrugell, propietat de la Fundació.

• Centres d'atenció especialitzadal Vimar

• Centre d’Atenció Especialitzada / Servei de Teràpia Ocupacional (STO)“La Bòbila Nova”

A Palafrugell, carrer Joan Fuster, 24.

Cessió en propietat acordada per l’Ajuntament de Palafrugell el 29 d’agost de 2008.

Projecte realitzat pels serveis tècnics de l’Ajuntament.

Les obres de la segona fase de les obres es van acabar el desembre de 2014.

El finançament d’aquestes obres ha estat possible gràcies a l’Ajuntament de Palafrugell i la Diputació de Girona.

Número de registre al Departament de Treball Afers Socials i Famílies: S09103 (CAE) i S09104 (STO)

Des de l’estiu de 2015, aquest centre està donant el servei de casal a les persones usuàries de Vimar.