Nom del producte: ROBOT COUPE BLIXER 3
El nom de l’empresa on es va comprar és: Complet Hotel SLU
Preu: 1.645,60.-€
Pagat amb subvenció de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols.

Menjar és un dels grans plaers de la vida. Els colors, olors i sabors dels aliments desperten en nosaltres sensacions que influeixen directament en el nostre benestar emocional. Treballar sota aquesta premissa és clau en l’atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual, moltes de les quals presenten dificultats per a mastegar o empassar els aliments.

“Sabem l’important que és asseure’s a la taula i gaudir del menjar. Per això fa temps que ens preocupem per millorar la qualitat de vida dels nostres usuaris en aquest aspecte. Un procés en el qual hem anat evolucionant amb les tendències, nous mètodes i innovacions”

És a França, en el cor de Borgonya, regió famosa per la seva gastronomia, que Robot-Coupe va inventar fa més de 60 anys el Robot Culinari.

L’adquisició d’aquest, ens permet, mitjançant la tècnica de la texturització, processar els aliments per a evitar que les persones amb aquesta dificultat s’ennueguin, entre altres possibles riscos. Els aliments adquireixen d’aquesta manera una textura o consistència segura per a la seva ingesta. S’intenta que el menjar, una vegada processat, sigui el més atractiu i apetible possible.
De triturar primers i segons plats en una sola presentació, s’ha passat a diferenciar diversos plats, sabors dins de cada plat i tipus de dieta segons les necessitats dels usuaris.