El passat dilluns 29 de juliol van començar les activitats del casal d’estiu a l’escola pública Nostra  Senyora de la Mercè de Sant Antoni de Calonge. Es durà a terme durant tot el mes d’agost, majoritàriament amb nois i noies que durant tot l’any treballen  al Centre Tramuntana de Palafrugell i Sant Feliu de Guíxols i ara gaudeixen de vacances. Durant el mes de juliol ja s’ha estat realitzant un casal amb els usuaris de la Residència Robert Pallí de Sant Feliu de Guíxols i altres usuaris externs.

La Fundació Vimar, és l’encarregada de prendre la iniciativa i qui impulsa fer aquest projecte, ja que, quan arriba l’estiu, les persones amb discapacitat es troben amb moltes limitacions, molts pocs recursos i poques activitats dedicades a ells. Per a això mateix, amb aquest casal, es pretén cobrir la necessitat fonamental de proporcionar durant els mesos estivals, un espai on les persones amb discapacitat puguin gaudir del seu període de vacances, assegurant un espai lúdic i d’oci, en el qual es sentin acollits i puguin cobrir les seves demandes.

Els objectius del casal són, per una banda, que els participants gaudeixin de les seves vacances, ajudant en certa manera a assegurar la seva qualitat de vida. I, per l’altra banda, que disposin d’un espai on potenciar la integració a la comunitat, l’autonomia, diverses habilitats relacionals, creatives, motrius, seguir amb el treball d’hàbits d’higiene i culturals que es van treballant a les seves llars habituals.

El casal d’enguany a Sant Antoni de Calonge compta amb la participació d’una trentena de participants amb la supervisió de cinc professionals educadors i monitors. Les activitats a desenvolupar estan centrades, principalment, en les sortides a les platges de la zona, excursions i la potenciació del coneixement del nostre entorn proper.

La Fundació Vimar organitza aquest casal des de l’any 2007 amb gran acceptació per part del col·lectiu de persones amb discapacitat. Està centrat a la comarca del Baix Empordà, però també és obert a persones que estiuegin a la zona i necessitin aquest servei.

Des d’aquí volem agrair a l’Ajuntament de Calonge la seva col·laboració, any rera any, amb aquest i altres projectes de la Fundació. La cessió d’ús de les instal·lacion de l’Escola de la Mercé es fan de manera desinteressada per fer possible aquest casal. Moltes gràcies !!