El passat dissabte 13 d’octubre, els esportistes de la Fundació Vimar, conjuntament amb altres companys del Centre de Cultius Tramuntana de Palafrugell, van assistir a la convocatòria dels Jocs Special Olympics de Vilanova i la Geltrú.

Enguany és la celebració del 20è. anniversari (1992-2012) d’aquesta trobada esportiva.

La nostra Fundació ha obtingut una medalla d’or que s’ha endut l’atleta Susana Sànchez de la llar “El Carrilet” de Palafrugell, en la modalitat de 50 mts. marxa atlètica. L’Agustí Cortés s’ha endut dues medalles en natació i l’Eduard Sagué ha quedat en un digníssim cinquè lloc. Aquests dos darrers són residents de la Llar “Gavina” de Sant Antoni de Calonge. Han participat en total sis esportistes de les llars de Palafrugell i Sant Antoni de Calonge.

Aquest esdeveniment esportiu internacional ha reunit a 1.200 esportistes amb discapacitat intel·lectual de Catalunya, la resta de l’Estat i vàries delegacions europees.

Durant quatre dies, l’esperit de Special Olympics ha impregnat Vilanova i la Geltrú. Les entitats socials i culturals i els ciutadans s’han implicat de plè. Malgrat la pluja, 27.000 persones han passat per les instal·lacions del Village, el punt de trobada de la família olímpica (esportistes, entrenadors, autoritats, ciutadans i entitats)

En aquest espai, situat a la Rambla de Sant Jordi, s’han organitzat activitats gratuïtes i obertes a tots, com tallers infantils, balls, espectacles de música, teatre o mostra d’associacions, entre altres.

Durant 4 dies, Barcelona i Vilanova i la Geltrú han estat les seus d’uns jocs que han reunit 1.200 atletes catalans (900), de vàries comunitats autònomes i 7 delegacions d’Europa.

Els organitzadors de l’esdeveniment són Special Olympics i ACELL (Federació Catalana de l’Esport per a disminuïts psíquics)

Els atletes han competit en 10 disciplines: Atletisme, fútbol sala, bàsquet, natació, vela, gimnàstica artística, hockey interior, balonmano, tennis i petanca.