El passat dimarts 9 de juny, a l’Hotel Barcarola de S’Agaró,  es va celebrar l’acte de lliurament d’una furgoneta adaptada entre el Rotary Club Costa Brava Centre i la Fundació Vilagran Maristany -VIMAR-, de suport a les persones amb discapacitat del Baix Empordà.

Aquest vehicle ha estat íntegrament subvencionat per l’Associació Rotary Club Costa Brava Centre,  en haver-se fet càrrec del cost per la seva adquisició. Servirà per a donar solució al transport adaptat de les persones usuàries de la Fundació Vimar;  principalment per a traslladar-les diàriament des dels seus llocs de residència habituals fins al seu Centre Ocupacional, dins la comarca del Baix Empordà.

La necessitat d’ampliació de vehicles per al servei de transport adaptat ha crescut des del passat mes de  març, amb la inauguració del nou Servei de Teràpia Ocupacional de Santa Cristina d’Aro, amb 16 noves places de centre ocupacional.

La Fundació Vimar es va constituir el 1999, al Baix Empordà, per a respondre a les necessitats d’un grup de pares preocupats pel futur dels seus fills. En l’actualitat disposa de tres llars residències, a Palafrugell i Sant Antoni de Calonge; una Residència i Centre de Dia a Sant Feliu de Guíxols i un Centre Ocupacional a Santa Cristina d’Aro. Es dona servei a més de 80 persones usuàries. En un futur proper té previst iniciar 3 nous projectes a Palafrugell i a Platja d’Aro.

El Rotary International  és una organització formada per persones de diferents oficis i professions que formen una aliança mundial des de la seva fundació a l’any 1905 amb la finalitat de donar serveis humanitaris, culturals i portar a terme accions filantròpiques als sectors més desafavorits.

La relació entre el Rotary Club Costa Brava i la Fundació Vimar ha estat permanent des de que es va fundar Vimar, doncs ha col·laborat de manera molt decisiva per aconseguir la  construcció i posta en marxa de la Residència i CAE Robert Pallí de Sant Feliu de Guíxols. Aquest centre porta precisament el nom d’un dels socis del Rotary Club Costa Brava Centre, en reconeixement a la seva molt estimable dedicació. També el Rotary Club C.B. ha col·laborat amb la compra del mobiliari de la Llar Residència del carrer Ample de Palafrugell i de la cuina de la Residencia Robert Pallí, també amb les obres de remodelació de les oficines de Vimar a Palamós, així com d’altres ajuts de diverses característiques per afavorir la bona marxa de la Fundació Vimar.

Des d’aquí donem les gràcies, en nom del Patronat de la Fundació Vimar, dels seus treballadors i persones usuàries, al Rotary Club Costa Brava Centre per la seva valuosa aportació en la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat del Baix Empordà.