NOTÍCIES

EL CAP DE SANT FELIU DE GUÍXOLS
La imatge ens el mostra: transparent i integrat en la xarxa urbana.
Des de la Residència Robert Palli volem agrair el seu esforç i dedicació envers els seus residents. Una atenció i esforç que aquestes darreres setmanes han estat més intensos.
Gràcies Loreley Vadillo Nadalutti: Directora de l’EAP Sant Feliu de Guíxols
Gràcies Clara Oriol Pujol: Infermera/Gestora de Residències EAP Sant Feliu de Guíxols
Gràcies Eva Brancós Prat: Auxiliar administrativa
I gràcies a la nostra doctora, Jenny Mendoza Castro, també de l’EAP de Sant Feliu de Guíxols
Vosaltres també sou transparents a l’hora d’obsequiar-nos amb els vostres serveis, vosaltres esteu integrades també en el nostre dia a dia.

VISITA INSTITUCIONAL DE LA VICEPRESIDENTA DE LA DIPUTACIÓ
Avui ens ha visitat la Vicepresidenta de la Diputació Sra.Maria Puig.
La visita ha servit per presentar-li el nou President de la Fundació Vimar, Sr. Lluís Medir.
Durant una molt bona estona han repassat la situació del tercer sector a Catalunya i la història de Vimar.
En aquest repàs històric han recordat que la majoria de recursos de que disposa Vimar han estat possible gràcies a la Diputació de Girona que ha participat, de manera molt important, en la seva inversió inicial: La llar-Residència El Carrilet, El Centre d’Atenció Especialitzada de La Bòbila, el Servei de Teràpia Ocupacional de Santa Cristina d’Aro, les noves oficines de Sant Antoni de Calonge, entre d’altres, han estat possibles gràcies a la Diputació Provincial de Girona.
Al marge d’aquestes aportacions que ens han permès crear nous recursos la mateixa Diputació ens ajuda, a través de diferents línies, a solucionar molts problemes de la gestió diària.
La Diputació de Girona ha tingut i té un protagonisme molt important en la qualitat de vida de les persones amb especials capacitat del Baix Empordà.
La fotografia de Maria Puig i Lluís Medir davant de l’última furgoneta adquirida per Vimar n’és una mostra, la més recent, dels molts ajuts rebuts de la Diputació.

MISTREET DANCE STUDIO
El dia 13 de març passat celebrava, en el Pavelló Municipal d’Esports Carles Nadal, el festival adreçat a les famílies.
És tan nombrós el seu alumnat que s’hagué de celebrar en dues sessions el mateix dia per tal que elles i ells participessin i que totes les famílies poguessin gaudir de l’espectacle.
Una vegada més la sensibilitat estètica, meravellosament expressada en totes les actuacions, és una flor servida sempre en companyia d’altres sensibilitats. En aquest cas la sensibilitat social de l’entitat organitzadora que dedicava tota la recaptació a la Fundació Vimar.
La bellesa sempre crea bellesa, energia positiva, ajuda a viure i ens fa creure en la vida.
Gràcies Anna Laura Molero, gràcies al teu equip tan professional i proper, gràcies a tots els participants i gràcies a totes les famílies.
A la fotografia Anna Laura Molero, directora d’aquesta escola de ball lliurant la recaptació a Ëdgar Ortiz, gerent de la Fundació

VISITA INSTITUCIONAL
El dia 13 d’abril vàrem rebre la visita de dues diputades del PSC al Parlament de Catalunya, Sres. Mònica Ríos, que també és regidora de l’Ajuntament de Platja d’Aro, i Elena Díaz.
VIMAR vol presentar-se a totes les formacions polítiques per donar-se a conèixer i compartir amb elles les preocupacions i el neguit que es viu en la primera línia de l’atenció a les persones amb especials capacitats del Baix Empordà.
Ha estat una trobada extensa i intensa en un context d’empatia que agraïm.
A la foto les veiem amb el President de la Fundació Lluís Medir, el Tresorer Raimon Sarret i el gerent Édgar Ortiz
Gràcies Mònica i Elena.

REUNIÓ DE L’ASSOCIACIÓ CASTELL AMB VIMAR
Lluís Medir s’entrevista amb l’Associació Castell.
La Junta de L’Associació Castell, que agrupa als familiars dels usuaris dels diferents serveis de Vimar, va rebre la visita del Sr. Lluís Medir, President de la Fundació Vimar, acompanyat del Sr. Raimon Sarret, Tresorer del Patronat.
La trobada que presidia la Sra. Leonor González va servir per presentar-se mútuament.
Per part dels pares es manifestà l’agraïment al Patronat pels serveis que donava als seus fills i la petició que s’ampliessin encara més per tal que totes les persones amb especials capacitats del Baix Empordà tinguessin garantits els seus drets.
El nou President exposà la coincidència en aquesta voluntat i explicà tots els projectes en els que el Patronat està treballant.
La reunió s’allargà durant més de dues hores en un clima de complicitat i empatia mútua.
Ens podem felicitar tots!

VIMAR – FRANJA DE GAZA
Una resident a la Franja de Gaza, amb els estudis acabats d’Integració Social a Barcelona tenia un problema: no podia fer les seves pràctiques enlloc.
Després de moltes recerques sempre infructuoses s’adreça a Vimar que gestiona la petició contactant amb el centre on va estudiar i li dona la possibilitat de fer-les en la nostra entitat.
En les fotos la tutora Paula Viñas, psicòloga de la Residència Robert Pallí juntament amb Laura Rodríguez, coordinadora de la mateixa residència i l’alumna, Abir Saqalla, des de la Franja de Gaza durant una sessió de tutoria.
Un exemple bonic de la força de la vida ansiosa de trobar sortida enmig de les dificultats. Una vida i una capacitat que volem admirar amb paraules de Victor Català que tot contemplant la verdor d’una herba tossuda que verdejava enmig de l’asfalt barceloní deia:
“¿com, per virtut de quina altra llei desconeguda, però més poderosa encar, pot operar en el traspàs de cada nit la seva resurrecció meravellosa; com pot oferir a cada sol-ixent, gai i reentendrit, el candi i alegre somrís immustigable del seu verd fresc, que apar improfanat, repintat sempre de bell nou?
Coratgia- Mosaic (III)

ACTIVITATS LLARS

LLAR 2000
Els nois i noies de la Llar2000 van anar a fer una passejada amb gossos.
Va ser un passeig terapèutic, ja que els hi encanten els animals i la natura i també necessitaven gaudir d’un dia de descans.

LLAR GAVINA
El dia 9 d’abril l’Agustí, en Miquel i l’Albert de Llar Gavina van gaudir d’una excursió fins al Refugi Lluis Estasen a la falda del Pedraforca.
Els somriures parlen per si sols.
Gràcies, Dani, per ensenyar-nos aquests racons fantàstics!!

MIC
El dia 15 d’abril diferents nois i noies de les llars-residències de Vimar van jugar un partit de futbol del MIC, que s’ha celebrat del 17 al 22 d’abril en diversos camps de futbol de la Costa Brava.

LLAR 2000
El dia 17 d’abril els usuaris de la Llar2000 van anar a la Residencia de Gent gran de Palafrugell a fer una visita a les antigues residents de la llar2000 Rosa i Maria.
Van gaudir de la seva companyia, ja que les trobàvem a faltar molt!

GAVINA
Als nois i noies de la Llar Gavina els encanta estar de vacances, aquesta Setmana Santa s’ho han passat pipa!!!!

TALLER DE MONES
A la Llar 2000 durant la setmana santa van fer un taller de mones.

COL·LABORACIONS

BONPREU-ESCLAT – VIMAR
ARRODONIMENT SOLIDARI

BON PREU-ESCLAT dedicarà la recaptació de l’arrodoniment solidari del mes de maig a dues fundacions, una d’elles VIMAR.
VIMAR vol expressar el seu més sincer agraïment a BON PREU–ESCLAT i a tots els seus clients.
Tenim molts projectes que volen garantir els drets de les persones especials del Baix Empordà.
La solidaritat de BON PREU-ESCLAT i la del seus clients ens ajuden a fer-ho possible.
GRÀCIES.

INICIEM UNA CAMPANYA

• EL TEIXIT COMERCIAL I EMPRESARIAL DEL TERRITORI SOLIDARI AMB VIMAR
  • NECESSITEM AJUDA – DEMANEM COMPLICITATS

Tenim molt projectes, volem donar un bon servei.
Proposem al comerç local la seva complicitat econòmica assequible, modulable i temporal.
Aquest logo identificarà la seva solidaritat i expressarà el nostre agraïment.