Amb motiu de la celebració dels cents anys de la Carme Maristany,  Fundadora i Presidenta d’Honor de la Fundació Vimar, es va celebrar un acte el passat divendres dia 10 d’agost a Palamós.

EL Sr. Ferran Roquer Padrosa, director dels Serveis Territorials del Departament de Benestar Social i Família a Girona, va lliurar la medalla pels cent anys de la Carme Maristany –Vita- en un acte celebrat el divendres a les 19 h. a la plaça que porta el nom de l’homenatjada. A l’acte hi van assistir familiars, amics, l’alcaldessa de Palamós i regidors de l’Ajuntament, membres de l’Associació Fira Nadalenca, la Presidenta del Cercle Artístic de Palamós, el President i representants de la Fundació Vimar i representants de l’Escola d’Educació Especial “Els Àngels” , que van lliurar també diferents presents a la Sra. Carme Maristany.

Va comptar amb les actuacions i col·laboracions del Grup “Norai”, la Coral “El Progrés”, el “Coro Rociero Azahares” de Palamós i la Companyia de teatre “Els Cosinets”  que van amenitzar l’acte.

Carme Maristany va néixer el 10 d’agost de 1912 a Mataró. L’any 1966 es va traslladar amb tota la seva família a Palamós, on va començar a donar classes de dibuix i pintura als nens i nenes de la vila. Un any més tard impulsa l’Associació de Pintors de Palamós i comença a realitzar les primeres exposicions.  El 5 de març de 1999 va fundar, juntament amb Mossèn Gumersind Vilagran, la Fundació Vimar, de suport a les persones amb discapacitat del Baix Empordà. Des de l’any 2009 viu a la Residència Gent Gran de Palamós.

La Medalla Centenària és una iniciativa del Departament de Benestar Social i Família. Es tracta d’una medalla d’argent gravada amb el nom i l’any de naixement commemorativa del centenari.

Des d’aquí, només afegir: FELICITATS, VITA !!