DONAR QUALITAT DE VIDA ÉS EL LEMA DE LA FUNDACIÓ VIMAR

i el motiu de la seva activitat

Però, què és qualitat de vida?

Vimar sempre ho explica que és la que vol fer realitat tres grans valors:

• La gestió que cerca la promoció personal
  • La gestió que procura la inserció social
  • La gestió que s’integra del gaudi del lleure.

Aquests tres valors s’han de condimenta amb

• La proximitat geogràfica  que vol dir estimar el territori i sentir-se estimat pel territori
  • La proximitat de gestió que amaneix qualsevol actuació amb la sensibilitat.

Vimar sempre ha dit que són els seus treballadors els que fan realitat aquests tres valors i que les seves mans, la seva mirada i el seu cor són la millor expressió de la retòrica anterior. Per a ells el nostre mès profund i sincer agraïment.

La promoció personal, la inserció social i el gaudi del lleure es treballen en els diferent centre detenció diürna que té la comarca. En acabar la jornada tots van al centres d’acolliment residencial on també es treballen els mateixos valors amb la mateixa metodologia.

I és que, també, des d’aquets centres d’acolliment residencial, les Llars Residència i les Resdències on també es tracta amb els mateixos objectius i metodologies coincidents.

Com a prova volem relacionar les activitat extres que freqüenten els usuaris dels centre d’acollimen residencial de la Fundació Vimar.

• Activitat de dansa a una acadèmia de ball.
  • Activitats de música en escoles de música.
  • Activitats esportives al gimnàs municipal.
  • Futbol en el Pavelló municipal de Palafrugell i a Mont-ras.
  • Passejar gossos a l’Associació Rodamon de Palafrugell.
  • Natació a la piscina municipal.
  • Lectura a la Biblioteca municipal.
  • Activitat de ioga al pavelló municipal.
  • Participació en fires i festes municipals : Sant Jordi, Nadal, festes majors (Palamós, Palafrugell, etc).
  • Visites a exposicions: FIMAG, temps de Flors, etc.
  • Club Social de Palafrugell (cinema, bolera, excursions, etc.).
  • Activitats de lectoescriptura i informàtica al centre cívic.
  • Participació a activitats religioses comunitàries.

I tot això és possible perquè des de la Direcció Tècnica, des de les respectives coordinacions i amb el suport del personal administratiu s’ha treballat cercant, proposant i acordant la presència dels usuaris de Vimar en aquestes activitats creades des de la iniciativa de la societat civil i de l’administració local.

Novament donem les gràcies al personal que a més de sensibilitat té iniciativa.

Properament donarem imatges d’aquest promoció social, d’aquesta inserció social i d’aquest gaudi del lleure.

Totes les floretes que algú vulgui dir de Vimar s’han  d’adreçar al personal. Les mans, la mirada i el cor de Vimar surten de les seves infatigables mans, de la seva mirada empàtica i del seu cor immens