Entrevista a la Promotora i Coordinadora de la nova activitat esportiva:

La Gemma Palet, Educadora social i coordinadora de la Llar Gavina.

D’on ha sorgit la idea de muntar aquest equip?

De fet, la idea va néixer fa vuit anys, quan un equip de voluntaris de la Fundació MAP de Ripoll, conjuntament amb el Club d’Atletisme de La Garrotxa, van organitzar la primera lliga gironina de fútbol-sala per a persones amb discapacitat intel·lectual.

Qui pot participar en aquesta lliga?

Qualsevol equip  de persones amb discapacitat intel·lectual que visqui a les comarques gironines, majors de divuit anys. Poden ser homes i dones, no hi ha separació per sexes, aquí tothom és benvingut.

Quines són les normes d’aquesta modalitat futbolística?

Es juga sempre en instal·lacions esportives tancades. L’equip es composa de cinc jugadors a la pista, amb l’entrenador que també pot intervenir si l’equip contrincant hi està d’acord. Les normes són les mateixes que el fútbol-sala corrent, amb la diferència que són partits més curts: Trenta minuts, dividits en dues parts de quinze minuts.

Vimar ja està participant a la Lliga?

De moment Vimar està entrenant durament, al Camp de Fútbol de Calonge,  perqué ens hem incorporat una mica tard a la Lliga Gironina. Però, malgrat això ja hem pogut jugar un partit amistós el passat diumenge dia 20 de gener a Figueres, contra un equip format per components de diferents pobles. Vam perdre 0-3, per cert, però vam jugar amb un gran estil. Anirem fent partits amistosos per anar agafant un bon ritme per la Lliga de la temporada pròxima.

I, el que sí farem és participar com equip de Fútbol  en camp descobert en la 13a. edició del M.I.C. (El Mundialito Internacional de Clubs) a Palamós. Que és un torneig de fútbol destinat a equips de nens. Es farà per  Setmana Santa, els dies  27 i 28 de març.

Aquest any, l’obra social de “La Caixa” va suggerir afegir al M.I.C. aquesta nova categoria: la F, i es fa un campionat paral·lel que es diu “M.I.C. INTEGRA”. S’han inscrit dotze equips en total.  Aquí  els equips són de set persones, juguen sobre herba i han de fer de dos a quatre partits. El millor de tot és que tothom tindrà premi.

Per acabar, qui són els jugadors que Vimar ha fitxat per tots aquests esdeveniments, i qui els entrena?

Són grans fitxatges: L’Agustí Cortés ,  en Josep Romero, l’Eduard Maruny, l’Eduard Pardo, l’Eduard Sagué, en Joan Besa, en Ramon Tubert, la Karina Rosés, la Laura Garcia,la Susana Sànchez, l’Antoni Egea, la Carlota Bachiller i en Jesús Noguera.

Els entrenadors són voluntaris : en Francesc Joana, en Jorge Balcázar, en Damián de la Sierra i en Javier Castellano.

Molta sort a l’equip de Vimar . I no oblideu que l’important, en aquestes coses, és participar!