NOTÍCIES

UNA VISITA MOLT AGRADABLE
18 de gener: Una visita molt agradable
La Sra. Pilar Ferrero, regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Platja d’Aro, ens ha visitat per conèixer una mica més Vimar.
Primerament ha estat al local de la Bòbila Nova de Palafrugell i després a les noves oficines de la Fundació.
Hi ha gestos que són molt eloqüents i aquest n’és un.
Agraïm el seu interès per nosaltres i aprofitem també per recordar i agrair a l’Ajuntament de Platja d’Aro el seu continuat suport.
La veiem en la foto amb el Gerent de la Fundació, Édgar Ortiz

TEIXINT XARXES amb la CAMBRA DE COMERÇ DE PALAMÓS
Reunió amb la Junta Directiva de la Cambra de Comerç de Palamós.
El President de la Cambra de Palamós, Sr. Pol Fages, i tota la Junta Directiva escolten la proposta de col·laboració del Gerent de la Fundació Vimar, Édgar Ortiz.
Des de fa molt de temps aquesta Cambra ha donat suport a Vimar.
Moltes gràcies!

PROJECTE RECAPTACIÓ DE FONS
El dilluns dia 7 de febrer a la Casa Sarfa de Sant Feliu de Guíxols, Laura Serrano, Regidora de Serveis Socials, Sònia Bartumeu, Regidora de Comerç, Empresa i Ocupació, i Ana Laura Molero, tècnica responsable àrea promoció econòmica i ocupació rebien Édgar Ortiz, gerent de la Fundació Vimar que els presentava un nou projecte de recaptació de fons.
Una vegada més s’evidencià la cordialitat empàtica de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols amb Vimar, els seus projectes i els seus usuaris.

REUNIÓ ASSOCIACIÓ CASTELL
El dia 9 de febrer l’Associació Castell que agrupa als familiars i amics dels usuaris dels serveis de la Fundació Vimar es va reunir telemàticament.
Com tantes altres associacions la pandèmia ha alentit la seva activitat i espaiat les seves trobades.
Malgrat tot l’Associació Castell manté intacte el seu amor pels seus fills amb especials capacitats, els defensa, n’està molt orgullosa d’ells, no se n’amaga i renova contínuament la seva voluntat per garantir davant de totes les instàncies els seus drets.
D’aquest sentiment va néixer Vimar i el mantindrà permanentment viu

LA DIRECTORA DEL CAD ENS VISITA
El dia 10 de febrer la Sra. M.Teresa Comas i Ball-llovera, directora del CAD de Girona (Servei de valoració i oreintació a persones amb discapacitat de GIrona) va visitar Vimar
El CAD té la funció de valorar les persones amb capacitats especials i orientar-les en el servei que respondrà millor al perfil de cadascú. Per Vimar va ser un honor poder-li presentar la seva feina, com la gestiona i els seus projectes de futur. La visita va tenir dos escenaris: les noves oficines i el local de la Bòbila Nova on molt aviat funcionarà el nou CAE del Baix Empordà.
La Sra. Teia Comas és la responsable del CAD. Els pares amb fills especials passen pel seu servei per valorar la discapacitat del seu fill. És un moment molt difícil, que les maneres sempre amables de la Teia, la seva paraula sempre discreta i la seva mirada sempre empàtica, el converteixen en un bon record que iniciava un camí conjunt. En una d’aquestes fotografies la Marta Massaguer, mare de la Sandra, i en Jordi Sistach, pare de la Laura, ambdós patrons de la Fundació, varen voler ser-hi present a l’entrevista que la “Teia” tenia amb l’’Édgar Ortiz Gerent de la Fundació i l’Aleida Castro, Directora, en funcions.
La Marta i en Jordi com tants d’altres pares i mares recorden aquell moment difícil que ella va fer fàcil i entranyable.
Gràcies Teia.

LLEVANTÍ DE MAR UNA ESCOLA SOLIDÀRIA
Gisela Alamany i Laura Núñez Presidenta i Secretària de l’Ampa o Afa de l’Escola Llevantí de Mar de Sant Antoni de Calonge lliuren a Édgar Ortiz i Vicky Ger, Gerent i Directora Tècnica de la Fundació Vimar la recaptació d’una activitat nadalenca realitzada per tot l’alumnat de l’escola.
Hi ha instants carregats de sentiments positius i que fan creure en un futur millor. Algú en deia instants eterns. Aquest en va ser un.
Gràcies

TEIXINT XARXES amb la CAMBRA DE COMERÇ DE SANT FELIU DE GUÍXOLS
El President de la Cambra de Comerç de Sant Feliu de Guíxols, Sr. Eduard Bosch Domingo, i la Secretària General, Sra. Sandra Tarinas i Vall Llosera, varen rebre a Édgar Ortiz, Gerent de la Fundació Vimar, que els proposà l’adhesió de la Cambra a la campanya solidària que està promovent la nostra Fundació.
La reunió es desenvolupà en un clima de cordialitat i empatia amb la nostre projecte.
Moltes gràcies!

ACTIVITATS LLARS

ROBERT PALLÍ
Els usuaris de la residència Robert Pallí acaben la setmana realitzant activitats dinàmiques de psicomotricitat.
N’han gaudit molt !!

LLAR 2000
A la llar 2000 el diumenge, 20 de febrer, van aprofitar que feia un dia esplèndit per passejar, per fer el toc i gaudir del dia.

STO
Els usuaris del S.T.O han realitzat un taller del cos humà, a través de la realitat augmentada i de la manipulació.
Han après a diferenciar, posicionar i conèixer la funció dels diferents òrgans que té el cos humà. I a conèixer-se més profundament

ROBERT PALLÍ
Als usuaris de la residència Robert Pallí els hi encanta fer manualitats. Sempre mostren molt d’interès per fer els treballs.

STO
L’última setmana de febrer, els companys del Servei de Terapia Ocupacional de Santa Cristina han realitzat diferents activitats de carnaval.
Com podeu veure, són uns grans artistes!

COL·LABORACIONS

CESSIÓ D’UN LOCAL
El Ple de l’Ajuntament de Palafrugell va aprovar ahir per unanimitat la cessió gratuïta d’un local a la Fundació Vimar.
L’espai, ubicat al carrer Joan Fuster, servirà per crear un centre d’atenció especialitzada per a persones amb discapacitat, que haurà d’estar en funcionament abans del 31 de desembre de 2022.
Comunicació Palafrugell

LLIURAMENT D’UN NOU VEHICLE
El Sr. Ferran Llach, Director Banca Institucions de CaixaBank, i la Sra. Núria Domingo, responsable d’Acció Social a la direcció territorial Catalunya, en l’acte de lliurament d’un nou vehicle a la Fundació Vimar.
L’objectiu de Vimar és donar qualitat de vida que vol dir entre d’altres coses: sortir els caps de setmana, socialitzar-se, gaudir del lleure.
Una vegada més Fundació “la Caixa” i CaixaBank ens han ajudat.
Ho volem agrair en nom de les persones usuaris dels serveis de Vimar i les seves famílies

SIGNATURA OFICIAL DE LA CONCESSIÓ DEL LOCAL DE LA BÒBILA
Signatura oficial de la concessió per part de l’Ajuntament de Palafrugell de local de la Bòbila Nova a la Fundació Vimar.
A la fotografia l’alcalde de Palafrugell, Sr. Josep Piferrer, el president de la fundació Vimar, Sr. Claudi Mató, acompanyats del Sr. Lluís Medir, ex alcalde de Palafrugell i actual patró de la fundació Vimar.
Una foto, una història: la d’un Ajuntament en la que tots els alcaldes i consistoris han demostrat amb obres, no només amb paraules, la seva sensibilitat envers les persones especials. El centre Tramuntana, la llar-residència La Gavina, La Bòbila Nova, entre d’altres recursos, han estat possibles gràcies als alcaldes Lluís Medir, Frederic Suñer, Juli Fernàndez, Sergi Sabrià i ara Josep Piferrer. Fos quin fos el color polític sempre ha coincidit en defensar amb obres i sense gaires paraules els drets dels més febles.
Ho volem dir alt i clar perquè és conegui i per manifestar l’agraïment de totes les persones especials i les seves famílies.
Un orgull per totes les persones de Palafrugell.