ViMar és una fundació privada sense ànim de lucre. Inscrita, per resolució de la Conselleria de Justícia del dia 8 de juliol de 1999, en el Registre de Fundacions amb el número de registre 1.302.

VI-MAR és un acrònim format per les primeres síl•labes dels cognoms de Mn. Gumersind Vilagran i de la Sra. Carme Maristany.

El nostre logo és obra de la Carme Maristany -Vita-.

El local, on tenim les oficines, és una cessió de l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni  i està situat a l’Avinguda Unió 18 de Sant Antoni, al Baix Empordà.

Inici de la Fundació

Vimar es va constituir el 5 de març de 1999.

D’esquerra a dreta, asseguts:
Sr. Josep Mont Burgell, Sr. Pere Cañigueral Barnés, Sra. M. Rosa Mascort Riera, Mn. Gumersind Vilagran Roquí, Sr. Albert Vancells Noguer, Sra. Carme Maristany Montal, Sra. Consuelo Cano Hernández, Sr. Antonio Cobos Lara

D’esquerra a dreta, dempeus:
Sr. Antonio Romero Ullastres, Sr. Lluís Miquel Pérez Lacueva, Sr. Lluís Sais Puigdemont, Sr. Claudi Mató Bonet

La nostra història

La nostra petita història comença al Baix Empordà:

1960-1965: uns pares, preocupats pel present i futur del seus fills discapacitats, parlen.

Mn. Gumersind Vilagran, rector de Sant Joan de Palamós. Persona de solidaritats universals. Pletòric de sentiments evangèlics. Sempre infatigablement agosarat i utòpic. Feia possible el que fins ara semblava inimaginable. Acull a la seva rectoria els pares amb fills discapacitats. Els repeteix constantment que els seus fills tenen els mateixos drets que qualsevol altre infant. Els encoratja a defensar-los amb valentia i a no amagar-los.

1968, 25 de març: Tenim constància d’una primera reunió a la Cambra de Comerç de Palamós.

1968, 1 d’abril: Els primers passos: S’obre una aula especial a l’Escola de la Vila Col·legi Ruiz Giménez. A la foto el primer grup amb les dues mestres Sres. Maria Muntada i Carme Montero.

1969: Constitució d’una delegació a Palamós de l’Associació “Angelus” de Girona.

1975: Mas Xec que durant uns anys acollí provisionalment els alumnes amb discapacitat.

El Sr. Antoni Romero era aleshores el Director de l’Escola Vilarromà i passa a ser responsable administratiu del Centre Mas Xec. Aviat supera aquesta relació administrativa i esdevé pal de paller del grup de pares.

A la fotografia, la Carme Maristany –Vita- i l’Antoni Romero, el dia 10 d’agost de 2012, festa-homenatge del centenari de la Vita.

1976, Nadal. Fira Nadalenca: Primera edició de la Fira Nadalenca. És una iniciativa solidària en la que participen els nens de totes les escoles de Palamós, venent els seus propis treballs amb motius nadalencs i finalitat benèfica. Ha mantingut viu, des d’aleshores, el sentiment de solidaritat envers el col•lectiu de persones amb discapacitat del Baix Empordà.

Carme Maristany -Vita-, artista barcelonina arrelada a Palamós, cos i ànima de la Fira Nadalenca: Des de l’ inici, ha estat la principal animadora de Fira Nadalenca, aportant a aquest projecte, de manera infatigable, la seva qualitat artística i sensibilitat social. Fira nadalenca donà els 5 milions de les antigues pessetes necessàries per a la constitució de la Fundació Vimar.

1978: Associació Els Àngels el que fins ara era una secció d’”Angelus” de Girona es converteix en l’associació Els Àngels.

L’Associació lluita per una Escola definitiva que substitueixi els locals provisionals del Mas Xec.

1982: L’Escola Els Àngels posada en marxa de la nova escola, que té el mateix nom que l’associació que l’havia impulsat.

Recordar és tornar a viure.

Recordem aquí als qui ens han precedit, volem tornar a viure la seva il·lusió per donar qualitat de vida als més febles de la societat i agrair la seva fermesa en iniciar un projecte des del no res. Gràcies a ells no és veritat allò de que tot està per fer i segueix sent veritat allò de que tot es possible.

Alta Associació Els Àngels, l’any 1980

Estatuts

INAUGURACIÓ LLAR 2000

Els Àngels Memòria